Friday, May 1, 2009

kata hati vs resionality

hurm.. bla korg da dlm persimpangan...dlm keadaan tergesa2 nk wat keputusan yg mana korg akan ikut....kata hati atau rasionality? sesetengan org akan ikut jer kata hati.....others ikut rationality...hurm...memandangkan aku kt cc nie.. bising ngan keyboard dia xbpa selesa..aku sambung nnt ek tajuk nie...

sambungan......

hurm..
jika nk di ikutkn aku... bla time wat keputusan aku byk ikut kata hati sblm ku jmpa si A nie..hheheh..yer r.. dulu mind set aku dah di set kn oleh sapa ntah aku pown dah xigt...dia ada ckp kata hati adalah benda yg plg jujur dan iklas lahir dari hati kita...n kata hati xpenah bohong kita...ha..aku dah igt... sbb aku byk sgt tgk cita melayu..sebab tur mind set aku jadi mcm tur...ehhehhe...tp skrg aku sedar yg kata hati kengkadang xleh di percayai.....plus bla aku skrg study town planner lak...
aku didik tok tahu rationality sesuatu benda tur dlu sblm wat keputusan...tanpa rationality nie..susah bagi aku nk wat keputusan skrg...dats y bla aku nk wat keputusan skrg bkn mcm dulu yg aku ikutkn kata hati tur...clu ikutkan kata hati aku just taki afew minute nk wat keputusan...tp bla aku gunakan rationality aku per;ukan kgkdg sampai sebulan tok wat sesuatu keputusan..y?
sbb aku perlu tahu bnda tur dlu..so aku kna wat analisis pasal benda tur dlu...then aku nk kena identify pro n cons dia lak..kelebihan dan kekurangan sesuatu perkara tur...tahap analisis nie r yg membuatkn aku mengunakan masa yg agak lama...then baru aku leh wat pertimbangan tok aku wat keputusan...
hurm...
kebarangkalian sesuatu benda tur tok jadi betol or x tur lak aku rasa rationaliti kebarngkalian dia betol adalah byk berbanding kebarangkalian salah..tp kata hati..bg aku 50/50 jek..mgkin betul dan mgkin salah...
so...
apa pilihan anda?
kata hati or rationality...

1 comment:

Anonymous said...

nafsu, aqal dan ilmu...