Saturday, May 9, 2009

ibu, sabar lah....


hari ini, tanggal 10 mei 2009.. aku igin mengucapkn selamat are ibubuat ibuku secara khas nya dan ibu2 diseluruh dunia ne secara umum yer....



















inilah keluargaku....

aku tulis sajak ni, khas untukmu ibuku...


ibu,
kaulah segalanya bagi ku,
kau berikn ku kehidupan,
kau mendidikku,
kau menjagaku,
kau melindungiku,
setulus dan seikhlas hatimu,

ibu,
kau korbankan kebahagian mu,
kau musnahkan cita-citamu,
kau rempuhi segala rintangan hidup ini,
hanyalah untuk memastikan anak-anakmu bahagia.

ibu,
ku mohon sejuta kemaafan padamu,
kerna disaat kau susah menghadapi masalah hidupmu,
aku xberdaya membantumu,
kerna aku masih belum cukup untuk menggantikanmu,
sebagai pelindungku.

ibu,
aku berjanji,
aku bersumpah,
pabila tiba waktu dan masa dimana aku bersedia nanti,
aku akan hadiahkanmu sebuah kebahagian,
mungkin tidak cukup untuk membalas pengorbananmu,
tapi aku akan cuba sedaya upayaku.

ibu,
bersabarlah,
akan ku balas jasa-jasamu,
ibu,
kuatkan lah dirimu,
menunggu ku capai cita-citaku,
untuk mmbahagiakanmu.....















inilah ibuku yang tercinta...
Nama ; Che' Rahani binti Yususf
Umur ; 51 thn

5 comments:

hanilopiplopz said...

cool.. tak rmi lelaki yg ley tulish sajak ke surat ke.. even sms dgn kata yang agak menguntum utk ibu.. tak kisah ape yang tersurat, isi yang tersirat lebey penting kn... yang ikhlazz akan lebey dihargai..

kAkI_tErlUkA said...

betol tur..keiklasan tur lae penting...walau papon nie 1st time aku tulis sajak...so mesti r ada cacat celanya..hhehe

Hakimi said...

Haha, keikhlasan sepenting mana pun, kalau tak dapat mengambarkan ape yang kita rasa tak berguna jugak.

It comes hand in hand.

Tapi rasanya sajak tu dah cukup mantap dah, ade dua2 dah kot, keikhlasan dan susunan ayat yang baik.

hanilopiplopz said...

heyy.. awat lama x hupdate blog?

janna-ym dgn awk... said...

menyayat hati sy..sy doakan awk dpt membahagiakan ibu awk.