Sunday, June 13, 2010

AfterMath; im getting even stronger!!!!

setelah sekian lama aku x tulis kt blog au nie..kini aku kembali untuk menulis coretan hatiku yg luluh berkecai..disaat ini aku bru jer sampai kt ofis tempat praktikalku...sepanjang perjalanan aku dri umah (puchong) ke ofis (shah alam) pipiku dibasahi oleh titis-titisan air jernih yg keluar dri mataku ini...kenapa?



ini kisahku..

kisahku yg terlantar sakit biase jer bukan yer sakit jantung kronik or aper....tp still demamku dikira agak teruk jgk ditambah lagi denagn sakit tekak yang sampaikan aku nk telan air liur pown aku xsanggup menahan kesakitan tekak ku masa tur...



tragedi bermula....

aku pulang awal dri ofis tempat praktikalku untuk pulang rehat dirumah (shah alam) di mana aku tinggal bersama famili abg aku...aku jangka kalau aku demam stay ngan famili ader jgk org nk tgk2 kn aku...memandangkn diorg pown ader maid...tp jangkaan ku meleset...bukan sikit tp byk...yer r..diorg ader lar tunjuk yg mcm diorg caring tp aku xrasa diorg betol2 ikhlas...mana tidak yer aku sakit, aku dok larh sorg2 kt dalam blk..aku rasakan macm kepala ku nk pecah sbb overheated...kot2 larh diorg nk dtg rasa panas ker x bdn aku nie..xder pown diorg dtg...mula2 aku ckp xper lah...diorg bz kot..then bla aku sakit tekak sampai aku xmakan 3are (aku demam pown 3are jgk sama masa dgn aku sakit tekak) sbb aku xbleh nk telan makanan ader diorg watkan aku bubur ker aper? xder langsung...aku sampai xlarat nk bangun dri tdo bleh plak diorg ckp...'amin ko nie asyik tdo jer aku tgk'... xpaham2 lagi ka yg aku sakit...xder skali pown diorg offer nk bwk aku g clinic..bkn aku nk mintak g clinic swasta yg mahal2 tur ckp sekadar bwk aku g clinic kerajaan so that aku taw aper status aku..denggi ker demam biase ker....xder langsung...aku xnk menagis time tur sbb aku masih kuat dan tabah tok lalui semo nie...ha!!! luapa lak.one more things..benda plg kelakar....ye lah aku mm xmkn...sbb aku sakit tekak...tp sbb aku nk mkn ubat(ntah ubat sesaper jer aku bls kt dlm umah tur pown aku xtaw) kna r mkn dlu kn....dia ckp kt aku... 'amin g r mkn dlu then mkn ubat....' aku dgn lemah yer berjalan ke dapur untur mencari mknan yg dikatakan...aku buka tudung saji............ mata ku terbeliak melihatkn bwh tudung tur kosong!!!! xder aper...periuk nasi pown kosong!!! aper kah? perluka nk bg aku harapan mcm tur..dah r time tur aku lapar gila...xkn r aku yg tgh lemah nie diorg expect nk g masak kot..pelik2....




aku bkn aper...

aku clu jga org sakit aku akan biarkn dia baring jer...aku masakn sup tok dia mkn....aku belikn aper yg dia nk....aku bwk dia g clinic clu dah 2are demam xkebah n aku akan sentiasa ader dgn dia ng dia support..aku jelom kepala dia bg suhu kepala kurang so that xder lah dia kna sawan clu terlalu overheat sgt... aku pulak jarang demam....clu aku demam pown sehari jer....tp bla aku demam pai 3are mst r aku rasam mcm ader s'thg wrong wit my body...aku hidup with my body for about 22years i know it better then anybody else... sedih2 sgt2...

last time aku nangis mcm nie bla aku demam dkt pusat asasi uia xder pown famili aku dtg tgk which is 4-5 years ago...tp kn this is worse even dok ngan famili pown still xdpt perhatian yg secukup yer...rasa mcm diriku ini xder nilai yer dimata diorg...aku rasa better aku sakit sorg2 kt hostel n ader kawan2 aku tgkn dri pada aku dok ngan famili yg wat xendah kt aku bla aku sakit mcm nk mati...

sblm nie sbb aku xtulis blog nie sbb aku igt i already found my happily aver after...but the truth is that there is no such things as happily ever after.....



sebagai konklusi yer...

aku nk ucapkn blk kata2 mak aku sblm nie yg byk beri pengajaran kt aku untk terus hidup dlm dunie nie disapming org2 yg HIPOKIRIT dan BERMUKA TALAM

'kengkadang keluarga sendiri nk tgk kita jatuh musnah...tp kengkadang org luar yg xder kena mengena dgn kita yg dtg menghulurkan tangan memberi pertolongan setelah kita jatuh tersungkur direbahkn oleh insan yg bergelar keluarga sendiri' ibuku

kesimpulan dri kata2 ibuku itu...aku dapati aku skrg susah nk percaya famili snd mana x yer org luar yg xder kaitan ngan aku bleh dtg bwk aku g clinic tp famili snd susah nk bwk aku g clinic...

aku dah byk pengalaman mcm nie...this is gona be one of my collection n it will make me even stronger...

No comments: